Skapat för Designat


  


Det här kortet praktiskt taget skapade sig själv utav en massa fina saker jag fått från designat.
Hittade en "girlang" med plast stjärnor i mina gömmor som fick bli dekoration i granen.
Jag provade Puffy Velvet som snö på grenarna, det måste jag träna på så att det blir lite bättre fördelat.
Det fina med hela kortet var att papprena från Maja Design hade text på både engelska och svenska
då detta kort ska till icke svensktalande släktingar på andra sidan Atlanten, det blir mer som
ett julbrev än ett julkort.




Jag såg en underbar muffins i en av de senaste Magnolia tidningarna
och blev tvungen att prova. Jag hade en sån där frigolitkula och veckade papper till formen
Byggde upp "toppingen" från formen och uppåt med halva blad från hydragenablommor,
veckade band och blandade löv. Jag snurrade sedan hydragenans pistill och snurrade
guldkulor på ståltråd för att fylla på med dekorationer.Till slut fäste jag en superfin fjäril
och en stor blomma. Lite stickles och sen var det klart.
Den hamnade hemma hos en nyfylld 30-åring istället för ett kort...

Till det här kortet har jag använt en ljus pastellgrön stomme, och det fina randiga pappret
som gjorde att jag fick inspiration till färgerna på motivet.
Det är första gången jag färglagt ett motiv på ett kort med lite skuggor och så, jag saknade en pensel
så då fick det bli promarker till färgläggningen och det var inte lätt alls.
Jag lät den orangea färgen gå igen genom att placera ett oranget papper bakom det randiga,
göra prickar med pearl maker och glittra med stickles på motivets halsband.
Den fina stämpeln har jag lånat på en pysselträff då jag inte har några motiv själv, men kommer köpa nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback