Att kasta ut julen...



Jag skrev ett inlägg på AoS och det funkar här med...

Bästa minne från julen när jag var liten är att vi alltid haft en riktig gran
när vi firat jul på landet. Vi åkte runt i timmar på skogen och
letade efter en riktigt fin gran. Ni som letat gran på skogen vet att inte
ens de är perfekta, därför hade vi en kula med extra långt snöre för att
fylla ut vissa glapp där det saknades grenar...fniss... Very Happy

Detta är första året någonsin jag haft en riktig gran inne i mitt hem.
Första gången vi haft plats, vi brukar fira alla juldagar och
lovet borta. Men i år är vi hemma för att renovera.
(Min man sköter allt...skönt så att man inte behöver lita till
andra hantverkare)

MEEEN....detta har inneburit att maken redan nu, till stor sorg för mig,
tagit ner mina underbara stjärnor i fönstret och motat bort varenda
spår av tomte, sänt ut granen på verandan, utan kulor dock,
men med ljusen kvar pga att den inte fällt ett enda barr ännu,
(så den kommer jag att få behålla ett tag till)

Jaaa så vart det hos oss i jul...men jag kommer vara så glad nästa
helg då vi bjuder till kalas och massor blivit klart på nedervåningen.


Jag uppdaterar med renoveringen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback