Gäst-DT för Scrap-Perra...

...och här kommer mitt första bidrag till deras blogg,
jag har gjort en tavla av en 3D ram och ett par embossade
vingar från CCHobby, wellpappersarket kommer från Inkido



Började med att preparera ramen, vingarna och flaskan med
gul Foam Claysom jag har färgat med distress ink och sprayat med
mist. Sedan värmde jag med embossingfönen så att det smälte ihop
och blev färgbeständigt.



Genom min Epic körde jag ut Tim Holtz Alteration ”Gadget Gear”
och fäste de runt den yttre ramen. Där fästes även blommor som jag
embossat med ett pulver som förvandlas till en yta väldigt likt metall
och jag har sprayat och droppat på ink innan jag värmde för att få
färgskiftningar på ytan.



För att slutföra det hela har jag limmat på massor med smått och annat
som jag preparerat så det ska se ut som skrot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback